به نام خدایی که رحمتش بی اندازه و مهربانی اش همیشگی است
با عرض سلام و ادب خدمت والدین گرامی
جلسه ی شانزدهم از مجموعه روس مهارت های زندگی کودکان با عنوان "مقایسه کردن، خوب یا بد" و با هدف "برقراری ارتباط موثر" برای دانش آموزان پایه ی چهارم ابتدایی پیگیری و ادامه می یابد.
در حوزه ی ارتباطات اجتماعی و به خصوص پرورش و آموزش کودکان، مقوله ی مقایسه کردن یا شدن، به وفور به چشم می آید.
متأسفاه تب مقایسه کردن و شدن در کودکان و حتی دوران بزرگسالی به شدت بالاست و در صورتی که این امر به کرات و مرتب صورت گیرد می تواند اعتماد به نفس شخص را بطور کامل از ببن ببرد. و راه را بر روی موفقیت ها و توانمندی های شخص ببندد.
بنابراین، لازم می بینیم با توجه به بالا بودن انتظارات متقابل از همدیگر و ... دانش آموزان را بطور کامل با این مقوله آشنا نماییم.
در همین راستا، در قالب ترسیم و رنگ آمیزی، طرح سوالات محتوایی و شخصی قصد داریم تا شناخت و آگاهی دانش آموزان را بر روی خود، پتانسیل ها و استعدادها و در نهایت ویژگی ها و خصوصیاتشان بیشتر کنیم تا در صورت مواجهه شدن با مقوله ی مقایسه شدن، با توجه به منابع کنترل درونی با آن روبرو شوند، نه با منابع کنترل بیرونی، منابعی که در حیطه ی اختیارات و نفوذ آنان نبوده و جزو خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد آنان محسوب نمی شود.
در ادامه، گزارش تصویری از محتوی کلاس ارائه خواهیم کرد...
فردوسی 1
فردوسی 2