هفته ی سی و یکم- 23 اردیبهشت

به نام خدایی که رحمتش بی اندازه و مهربانی اش همیشگی است

با عرض سلام و ادب خدمت والدین گرامی

هفته ی سی و یکن از سال تحصیلی را با عنوان "نظم و قانون= آرامش" پی می گیریم.

دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آن ها می توانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند و یا باعث آشفتگی آن شوند.

زنگ تفریح فرصتی مناسب برای استراحت و رفع خستگی کودکان است و از طرفی مهم ترین موقعیت اجتماعی شدن دانش آموزان به شمار می رود. تجربیاتی که کودکان در زنگ تفریح به دست می آورند، می تواند در نگرش آنان نسبت به خود، مدرسه و تحصیل اثر بگذارد. زنگ تفریح فرصتی است تا دانش آموزان گروه های سنی مختلف ضمن بازهای گروهی با هم دوست شوند. اما با توجه به این که مدرسه، خانه ی دوم کودکان به شمار می آید؛ زندگی در مدرسه همانند سایر برنامه های آموزشی و پرورشی به خاطر اثراتی که در زندگی عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دارد، نیازمند توجهی خاص است.

به هر حال ذکر دوباره این نکته خالی از لطف نیست که زنگ تفریح در مدارس به نوعی زنگ خودسازی در ابعاد گوناگون است و اگر دانش‌آموزی بتواند از این دقایق کوتاه اما پر از تاثیر استفاده بهینه‌ای کند به مراتب می‌تواند از لحظات و دقایق کلاس درسی خود هم به نحو احسن بهره ببرد.

با تمام این تفاسیر، رعایت اصول و قوانین در هر محیطی به خصوص در زنگ های تفریح می تواند این اثرات را بیشتر و با کیفیت نماید.

در این جلسه قصد داریم تا در قالب فعالیت هایی نظیر: نمایش انیمیشن، ایفای نقش، طرح سوالات محتوایی و شخصی و... به اصلاح و بازنگری و تبیین قواعد و قوانین مدرسه، کلاس و زنگ های تفریح بپردازیم.

عطار 1

 

عطار 2

 

عطار 3

 

لطفا نظرات ارزشمند خود را در کادر زیر وارد نمایید